fredag 15 april 2011

Nej, man kan faktiskt inte lita på någon annan än sig själv

Så, i höstas hade det gått 7 år sedan jag vågade lita på någon så mycket att jag kunde prata om hur jag mår och känner. Fanns inte en chans att jag skulle prata med någon av mina "gamla" vänner som jag umgåtts med nästan hela mitt liv. Har inget förtroende för någon av dem. Sen i höstas finns det en jag har kunnat prata med (ja, samma som skrev meddelandet några inlägg ner - hon som nu trivs bra med en av mina gamla vänner som jag bara vill komma ifrån och slippa höra talas om).

6 månader sen
 - Din och min relation kommer inte på något sätt påverkas av att jag träffar honom. Han och jag kommer bara träffas när du är upptagen med annat. Vi två kommer inte träffas mindre för att jag är vän med honom.
 - Jag är inte det minsta intresserad av att gå på någon av hans äckliga fester! Usch nej, det skulle jag aldrig få mig för, jag mår dåligt av bara tanken!


3 månader sen
 - Du, jag måste ställa in vårt rep, jag ska nämligen iväg till honom ikväll.


En vecka kom följande sms-konversation:

Jag – Hej! Hur ser det ut för dig till helgen?
Hon – På fredag ska jag på middag till min väninna och på lördag ska jag ta barnen på en tur
>> Någon dag senare <<
Hon – Hej! Du, jag har en jättetjänst att fråga dig! Det är så att på fredag är jag bjuden på en middag/date som jag verkligen skulle vilja gå på! Finns det en chans att du kan passa mina barn den kvällen? Jag har frågat alla andra och ingen kan!
Jag – Ohh.. jag ska egentligen iväg och repa då. Men, om du inte hittar någon annan så kan jag ställa in repet – jag tycker absolut du ska iväg och ha kul!
Hon – Nej men du ska inte behöva ställa in repet. Ska försöka övertyga min make att ta barnen, men vi har det jobbigt just nu så jag tror inte han vill
Jag – Jag har ingenting emot att ställa in repet för att du ska komma iväg och ha kul. Det behöver du!
Hon – Åh du är ju för go! Ska höra lite mer med min make men jag återkommer
>> Dagen efter <<
Hon – Hej igen! Jag lyckades övertala min make till att ta barnen – så nu kommer jag iväg ikväll. Ska bli kul att gå på en fest med honom(ja.. min gamle vän..)!



10 minuter sen
 - Nu vet jag äntligen vad jag ska göra imorgon! Har inte kunnat ge svar på det sms du skickade tidigare i veckan. Ville hålla kvällen öppen för han (ja, min gamla vän) sa att han kanske skulle ut, och det vore kul att följa med honom. Nu har han sagt att det blir av, så jag går ut med honom imorgon kväll!


Borde kanske inte ta allt för hårt på det, men kan inte låta bli. Svider ändå att få sådana sms från min närmsta vän. Hade jag haft ett större socialt nätverk hade jag nog inte tagit lika hårt på det, men nu finns det bara en till jag träffar. Men men, får sluta låta de negativa tankarna ta över och istället fokusera på att vara glad, utåt, social och rolig när jag träffar nytt folk, så jag får lite nya bekantskaper. Men lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar