torsdag 14 april 2011

Kraften tar slut

"Hej! Du vet den vännen som du har känt så länge, som har fått dig att må dåligt under så många år, som du vill komma ifrån, slippa höra talas om, som jag har känt ett halvår, som jag har grälat med så många gånger, som jag inte har haft kontakt med på en månad, som jag har sagt att jag inte vill träffa mer, som själv har sagt att han inte vill träffa mig då jag uppenbarligen tar för mycket energi, som ofta gör mig förbannad, som du mår dåligt av att jag träffar? Vi träffades nyss och är nu ännu bättre vänner än någonsin. Åh han är ju så go, rolig och härlig att vara med! Nu ska vi dra igång en massa projekt tillsammans och det ska bli så roligt, jag är jättetaggad för detta!"


Vet du vad? Fuck you! Behöver ta mig härifrån, börja om på nytt, skapa nya relationer. Problemet är bara att jag är jag, så det kommer aldrig hända. En socialt inkompetent tråkig idiot som jag förtjänar att vara ensam, och jag har bara mig själv att skylla.

2 kommentarer:

  1. Jag antar/hoppas att citatet var en ironiserande variant av vad någon sagt, och inte ett faktiskt citat. För annars är det verkligen jättehemskt! :-O Fast det är hemskt ändå.

    Och du...om det aldrig kommer hända, är det för att du låter de negativa tankarna styra dig - inte för att du är en socialt inkompetent tråkig idiot som förtjänar att vara ensam.

    SvaraRadera
  2. Heh jo, jag har modifierat meddelandet jag fick en aning.

    "som själv har sagt att han inte vill träffa mig då jag uppenbarligen tar för mycket energi"

    Det vet hon som skrev meddelandet inte om, utan det är bara jag som har fått höra det från killen hon nu är vän med igen. Har fått höra från båda hur mycket de avskyr varandra och de har inte haft kontakt på ett bra tag. Sen kom sms:et.

    SvaraRadera