onsdag 13 april 2011

Jag vill alltid ha mer

Mer att göra. Vet inte hur många timmar jag suttit och stirrat framför datorn nu och bara tryckt "ctrl +r" på olika bloggar. Har försökt med mycket för att försöka reducera den rastlöshet jag ofta känner. Jag tränar regelbundet, spelar lite musik i olika sammanhang, har anmält mig som nattvandrare, satsat på att träffa nya vänner. Blod kan jag bara donera var tredje eller fjärde månad. Jag hörde att man kunde donera trombocyter så mycket som en gång i månaden och att det kunde ta runt två timmar. Super tänkte jag och mailade genast sjukhuset. Men nej, mitt värde var för lågt.

Röda korset och andra organisationer behöver frivilliga som vill ställa upp på att exempelvis träffa gamla någon timma i veckan. Det har jag starkt funderat på men jag tror inte jag skulle klara av det eller vara passande - vem skulle bli glad av att träffa mig egentligen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar