onsdag 13 april 2011

Ett virrvarr av känslor och tankar

Det har varit en blandad dag hittills. Glad i hågen åkte jag till gymmet på morgonen för att ta mig an ett hårt pass. Strax efter jag kommit dit fick jag ett sms från en vän och genast sjönk mitt humör. Orkar inte med mer drama mellan mina vänner, eller bekanta, eller vad jag nu ska kalla dem. Visst att det kunde vara rätt mycket drama förr när jag faktiskt hade rätt gott om vänner, alla kan ju inte vara sams jämt, men nu när jag i princip bara har två som jag träffar? Kan det inte lugna ner sig nån gång så jag faktiskt ser fram emot att träffa dem båda. Nu är det egentligen bara en som jag verkligen vill umgås med, som i sin tur är rätt upptagen. Dröjde inte länge innan det enorma självskadesuget och min dödslängtan kom igen. Svårt att stå emot ibland, men det gäller väl bara att vänta ut det. Förhoppningsvis försvinner det senare idag eller över natten.

Sen tog jag mig till psykologen och hade det inledande samtalet inför gruppterapin. 5-6 personer blir vi, och främst killar. Vi gick igenom min ångesthierarki och pratade lite om hur mötena kommer vara. Ser fram emot nästa onsdag när vi börjar.

Nu när jag kom hem märkte jag att det faktiskt finns fyra på msn som kan se att jag är online. För nån vecka sen var det bara en. Vissa har undrat varför jag aldrig är online, men jag har alltid sagt att jag inte sitter lika mycket vid datorn längre utan istället läser, spelar gitarr eller ser på serier. Det var förvisso sant förut, men jag nämnde aldrig något om de 139 personer jag har blockerade.

Nu borde jag plugga. Har knappt gjort någonting alls på två veckor, men motivationen och energin är verkligen noll. Ska försöka få lite gjort idag i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar