torsdag 14 april 2011

Fega lösningar

Att bryta ett löfte jag har gett är något av det värsta jag vet. Mår så sjukt dåligt av det. Skam, skuld, och jag kan ha svårt att se personen jag gett löftet till i ögonen efteråt. Just av den anledningen gjorde jag nyligen något som kanske inte var allt för bra. För ungefär ett halvår sedan lovade jag en vän (samma som skrev meddelandet i inlägget under) att aldrig mer skära mig. Idag skickade jag ett meddelande och tog tillbaka det löftet, för att jag inte vet om jag klarar av att hålla det. Känner ett sinnessjukt sug var och varannan dag och jag vet inte om jag kan stå emot. Jag hoppas att jag har kraft nog, men om impulserna skulle ta över kommer jag slippa skammen över att ha brutit ett löfte och bara känna skam över att jag är svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar