tisdag 26 april 2011

Skjut inte upp saker till morgondagen

För två veckor sedan talade jag i telefon med min läkare. Då nämnde han att vi två skulle träffas denna veckan och att jag skulle få en kallelse. En kallelse har jag inte sett skymten av, så jag började bli orolig att den inte kommit fram och att jag därmed skulle missa min tid. Men jag tänkte att jag skulle vänta och se om den kommer idag, och gör den inte det tänkte jag ringa imorgon för att höra med dem. Sen fick jag lite tid ledigt på förmiddagen så jag ringde upp vuxenpsyk ändå för att höra med dem när jag hade min tid. De sa att det var nu idag kl 13:00 och att det var väldigt konstigt att jag inte har fått en kallelse hemskickad. Så det var en väldig tur att jag ringde dem, för annars hade jag missat min tid. Dessutom blir detta mitt sista möte med den läkaren jag träffar för han slutar snart. Blir väl lite utvärdering utöver samtalet kring mina mediciner antar jag.

Vad har jag lärt mig och fått ut av detta? Jo, att inte skjuta på saker och att det inte måste vara en hemsk upplevelse att ringa. Alltid bra med lite övning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar