torsdag 28 april 2011

När du lyckats ta ner mig så att bara taxarna ser mig

Du leker med mina känslor som om jag har kraft nog att stå på egna ben. 
Men jag är också skör, det trodde jag att du visste. 
Du ger mig hopp och skrattar av glädje när du dragit ner mig i botten.
Men jag kan inget säga, visar jag mig svag kanske du brister.


Jag vill bara skrika, åt dig, åt allt, åt världen.
Alla känslor byggs upp, jag samlar kraft och skriker
åt mig - varför måste jag vara som jag är?

Nu orkat jag inte mer med drama och snurr inom min väldigt begränsade vänskapskrets. Det lilla förtroende jag hade för min (f.d.) närmsta vän är nu borta. Kommer jag någonsin kunna prata om personliga saker med henne igen? Mycket tveksamt. Förmodligen kommer jag bli mer introvert även när jag träffar andra nu också. Här har vi också en anledning till att jag inte dejtar. Det finns inte en jävel man kan lita på. Det är så lätt att göra som man vill med mig och mina känslor. Jag säger aldrig emot. Jag vågar inte. Är för feg. Tar emot allt, bara det finns en chans att någon tycker om mig. Men man tröttar snabbt på en sån som mig. Varför har jag ens några vänner idag? Förstår inte det. Däremot kan jag förstå att jag inte har så många vänner. Jag är inte intressant. Bara en nolla som gärna ställer upp för andra, lyssnar, bjuder på saker, en man kan lita på och prata med om personligt. Men har man inte behov av det utan vill ha roligt, då vänder man sig till andra. Förståeligt, jag har inget kul att komma med. Hatar att jag är jag.

3 kommentarer:

  1. Tycker dina egenskaper låter som de bästa en människa kan ha och jag har gått och sökt efter sådana som dig i hela mitt liv, men ni är svårfunna.

    Ville nog bara säga att jag önskar att du kunde inse att du är bra precis som du är, att det finns människor som uppskattar exakt de egenskaper du besitter och att människor osm behandlar dig dåligt inte förtjänar en plats i ditt liv.

    SvaraRadera
  2. Vi fungerar som vänner, inget mer. I övrigt är vi odugliga. Kan man ha kul med sådana som oss? Nej, väldigt sällan. Är jag bra som jag är? Inte enligt mig i alla fall.

    Nu är jag på ovanligt dåligt humör, så jag ber om ursäkt för det. Du ska veta att din kommentar faktiskt värmde. Tack ska du ha!

    SvaraRadera
  3. Tro mig, det finns även tjejer som uppskattar just dom egenskaperna i ett förhållande:)

    SvaraRadera