fredag 29 april 2011

Låt poesin flöda

Det där med dikter är bevisligen inte min grej. Men det är inget fel med att uttrycka sig på olika sätt. Lika bra att prova på för att se vilket som passar en bäst. En kombination av olika, kanske? För bearbetning av känslor brukar låtskrivande vara mest effektivt för mig. Synd bara att min inspiration har varit noll de senaste ~7 månaderna. Jag har ett flertal gånger försökt skriva något, men har aldrig blivit nöjd. Är det de perfektionistiska dragen som sätter stopp för mig? Blir resultet "okej" får det inte vara ett enda fel (måste vara perfekt), annars är det totalt värdelöst. Däremellan finns ingenting. Men där kan jag tänka mig att fler känner igen sig.

Snart dags för vad som förmodligen blir mitt sista samtal med skolkuratorn. Eftersom gruppterapin har börjat behöver jag inte den kontakten längre. Sen återstår det att se om jag kan få till en psykologkontakt då det finns mer än social fobi jag behöver arbeta på och prata om. Men det får bli ett senare problem. Vad var det nu jag lärde mig för några dagar sen.. att man gärna ska skjuta upp saker till morgondagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar