måndag 25 april 2011

Jag vill ut och njuta av naturens skönhet, vill du följa med?

Varje dag det är fint och härligt väder känner jag för att ta en tur till en vacker plats tillsammans med någon, där vi kan andas in den härliga vårdoften, njuta av den fina omgivningen samtidigt som vi fikar och har det trevligt tillsammans. Problemet är att jag inte har speciellt många jag kan fråga. Mer specifikt är det bara en person jag kan fråga, och hon är ofta upptagen med annat. Därför slutar det ofta med att jag inte tar mig ut alls, för jag kan ha svårt att trivas ensam. Vill så oerhört gärna träffa nya vänner, men hur gör man? Det finns olika sidor på Internet för just det ändamålet, men jag är dålig att ta den initiala kontakten. Kanske är dags att satsa lite hårdare på det.

Sen har jag blivit mer och mer sugen på en roadtrip. Är bara inte säker på vart jag ska åka. Har funderat på att i så fall ta mig uppåt landet en bit.. Norrköping kanske. Vad sägs om det? ;-)

3 kommentarer:

  1. Vackra dagar är ibland jobbiga för att jag känner att jag "borde" men inte vet hur om jag ska göra det själv. Blir väldigt utsatt om jag åker ensam. Det blir till prestationsångest i stället för att njuta av dagen. Helknasigt. Nu när jag är medveten om det är det mer ok, jag kan prata med mig själv och inse att det ligger i det sociala problemet jag har.

    SvaraRadera
  2. Anonym, skönt att höra att du har gjort framsteg! Ska nog försöka ta mig ut idag för att se om jag kan njuta av det vackra ensam.

    The Worrying Kind, skulle det bli aktuellt tar jag gärna emot tips på mysiga fik och platser jag borde besöka & se. :)

    SvaraRadera