fredag 25 februari 2011

Bakslag

Fick väl i alla fall 4 timmars sömn i natt. Känner mig inte så farligt trött ändå. Skolarbetet går inte direkt framåt. Extremt omotiverad och helt energilös. Kan inte sluta tänka på min vän.. eller kanske före detta vän? Vi hade alltid så bra kontakt förut. Ett par sms om dagen brukade det bli för att kolla läget, höra hur den andra mår, o.s.v. Men när jag hörde med henne i början av veckan svarade hon kort, och frågade inte hur jag mådde - vilket hon alltid gör. Nu har vi inte haft kontakt på ett antal dagar, och efter att ha haft daglig kontakt sen i somras är det en stor förändring. Funderade på om jag skulle skicka något sms för att höra hur hon har det, men eftersom hon varit så kort och avvisande de senaste gångerna så avstår jag. Vill hon ha kontakt med mig får hon ta den själv - jag tänker inte pressa henne. Sen är hon aktiv på Facebook så det är inte så att hon inte har tid. Och vad gör hon på Facebook? Jo, skriver till folk om hur härlig, go, rolig och omtänksam min gamla vän är - han som jag har så svårt för. Hon och jag har ofta pratat om hur man ska hålla sig till "sunda kontakter" - folk som får en att må bra. Man ska träffa folk som ger mer energi än de tar, så man får ett bra utbyte av relationen. Kanske är det så att hon nu tycker att jag är en energitjuv? Mycket möjligt med tanke på att jag varit så nere under ett bra tag nu. I så fall kan jag förstå henne och tycker att hon gör ett klokt val som umgås mindre med mig. Men det är ledsamt med tanke på att hon är min bästa vän, och den enda som verkligen kommit mig riktigt nära, som jag har vågat öppna mig för och kunnat prata med om allt.

Dags att försöka få någonting gjort i skolan antar jag, behövde bara skriva av mig lite. Ska se om jag kan arbeta på några av mina exponeringsövningar senare också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar