tisdag 29 mars 2011

Spetsande blickar

Var kanske inte en allt för bra idé att gå ut när jag mådde dåligt ändå. Brukar inte ha problem med att gå utomhus men nu kändes det verkligen som om alla stirrade på mig och som att folk stod i sina fönster och blängde när jag gick förbi. Jag kunde inte möta någons blick när jag mötte andra. Dum som jag var gick jag till ett övergångsställe så två bilar fick sakta in. Då ville jag verkligen bara därifrån på direkten. Jag försökte skynda över utan att titta mot bilisterna och det höll nästan på att bli för mycket för mig. Kändes som om jag skulle börja gråta och jag ville verkligen bara försvinna helt. Var nära att vända när jag senare såg att jag skulle möte två personer som var ute med sina hundar. Men det skulle se dumt ut så jag fick gå förbi dem. Mötte en av personernas blick men tittade snabbt bort. Usch, kände mig verkligen dum och såg säkert dum ut. Men förmodligen har de glömt bort mig så nu gör det inte allt för mycket.

Nu ser jag fram emot att bli trött så den här dagen bara kan vara över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar