torsdag 31 mars 2011

En kraft hindrar mig

Min vän och jag satte oss på fiket en timma innan hennes vän skulle dyka upp. Det var rätt tomt med folk vilket var trevligt. När det sen bara var en halvtimma kvar tills hennes vän skulle dyka upp bultade mitt hjärta hårt, yrseln började komma och jag hade svårt att fokusera på vårt samtal. När vännen väl dök upp kände jag mig som ett nervvrak. Som tur var är hon pratsam av sig och hon hade mycket att berätta. När hon frågade mig något är jag inte ens säker på vad jag mumlade fram för svar. Det fanns så mycket jag ville säga, men jag kunde helt enkelt inte. Fick inte fram ett ord så länge jag inte blev direkt tilltalad.

Kände mig ovanligt dum och hällde i mig kaffe för att få något annat att tänka på. Efter ett tag fick jag stappla bort till toan, delvis för att lugna ner mig en aning. Allting bara snurrade. Måste ha gjort ett ovanligt dåligt och osäkert intryck. Vågar inte ens fråga min vän för att höra vad den andra tyckte. Är för rädd för svaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar