tisdag 29 mars 2011

Motstå frestelsen

Nu kom suget igen. Och jag står knappt ut. Känner ett enormt sug efter att på något sätt skada mig själv. Åh vad skönt det vore! Tycker det är jobbigt att jag känner så men det är svårt att komma från. Vart jag än vänder mig fantiserar jag om att det rinner blod längs väggen och det är ju så vackert. Har lust att antingen slå huvudet eller händerna mot väggen tills en ström av det vackra röda börjar rinna nerför. Känner också för att skära mig över ansiktet igen då det ger en så skön lättnadskänsla. Ansikte och hals är det som brukar lugna mig mest, men eftersom jag inte vill ha bestående ärr blir det inga allvarliga snitt. Men! Det har gått mer än tre månader sen jag skadade mig sist, och meningen är det ska fortsätta i den riktningen. Så trots att det är svårt har jag tänkt stå emot. Har lovat en vän att inte använda kniven mer och jag vill hålla mina löften. Ska ta en längre promenad istället för att lugna ner mig.

1 kommentar:

  1. Jag förstår den där längtan, det gör jag verkligen. Den kom över mig igår och jag kände hur jag riktigt DROGS mot badrummet där rakhyveln ligger. Men jag stod emot, precis som du. Jag har inte skurit mig på över två år och jag vill verkligen inte börja igen. Jag vill inte tillbaka till och fastna i karusellen av abstinens, dåligt samvete, långärmade tröjor, lögner, svidande sår osv. Själva skärögonblicket är underbart - men allt som kommer efter är ju bara skit. Det är verkligen inte värt det.

    SvaraRadera