onsdag 30 mars 2011

Artighetsgester

Idag blir det en kort dag i skolan. Sen ska jag gå på stan med en vän och vi ska träna på att gå i affärer tillsammans. Har även erbjudit mig att göra bort mig helt i någon affär medan hon tittar på, om hon skulle vilja det. Skulle vara intressant att se hur mycket jag vågar bjuda på mig själv.

När vi känner oss klara är det meningen att vi ska träffa en av hennes vänner för att fika. Har aldrig träffat hennes vän innan så det känns jobbigt. Hade svårt att sova på grund av att jag tänkte på det. Vill ju göra ett bra första intryck men det är inte direkt min starka sida. Vill även bjuda båda när vi fikar men de kanske inte vill ta emot det. Eller så tycker de att jag försöker "köpa" ett första bra intryck och tycker därmed sämre om mig. Men om jag inte bjuder så kanske de får ett sämre intryck av mig, eftersom en gentleman bör vara givmild. Hur som helst kommer jag med största säkerhet göra ett osäkert intryck. Nu har jag knappt lust att gå på stan alls, men det är bara att få upp humöret och göra det bästa av situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar