måndag 7 mars 2011

Roliga aktiviteter

Är återigen inne i en tråkig period då ingenting är roligt och jag knappt orkar göra någonting. Behövde tvätta idag, men det hade jag inte energi till. Matlagning tar kraft. Sen har jag varit sjukligt rastlös idag. Kom hem från skolan mitt på dagen och har inte gjort någonting. Att sitta framför TV:n är tråkigt. Musiken inspirerar inte längre. Har inget fokus så jag kan inte läsa. Att sitta vid datorn ger mig huvudvärk. En promenad hade varit skönt, men jag har inte ork nog. Jag orkar bara ligga i sängen och vänta på att bli trött.

Önskar jag kunde träffa någon, men en av vännerna är upptagen med flytt, sen försvinner han snart. En annan har bara tid att träffas en kväll varje/varannan vecka. En tredje har inte alls tid längre. Och där slutar mitt kontaktnät. Har visserligen en till jag har träffat ett par gånger, men hon har inte varit inne på msn så jag antar att hon har varit upptagen. Vill så gärna träffa nya vänner men det verkar vara helt omöjligt. Tycker jag har lagt ner tillräckligt med energi där nu så jag är beredd att ge upp. Funderar ofta på att säga upp bekantskapen med alla, sluta med alla aktiviteter och bara isolera mig helt. Enklare så. Men sen mår man ju lite lagom bra av det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar