fredag 18 mars 2011

Låt mig vara ifred!

Har en del att göra på universitetet då det är tenta- och redovisningsperiod nästa vecka, så allt bör vara färdigt tills på söndag. Som vanligt åkte jag dit på morgonen för att arbeta med de uppgifter vi har. Många andra i klassen samarbetar i större grupper och frågar varandra om hjälp, men jag brukar jobba ensam så det går inte alltid lika bra för mig. Det var tomt i salen när jag kom in så jag satte mig vid den dator jag tänkte arbeta från och satte min laptop bredvid (skönt att ha för att lyssna på musik och söka information).

Efter en stund kom det in några klasskamrater som satte sig bredvid mig. En ville låna min laptop för att sätta på ny musik och även göra lite annat och jag sa att det var lugnt. Jag tänkte att han snart skulle gå därifrån så att jag kunde fortsätta arbeta. Visserligen kunde jag jobba vidare från den dator jag satt vid, men jag har svårt för att göra det när andra sitter bredvid och kan se allt jag gör. Så under en lång tid satt jag bara och väntade på att han skulle gå därifrån så att jag kunde fortsätta med mitt. Men det gjorde han aldrig. Senare kom fler från klassen och då började alla prata med varandra och flera stod nära mig vilket blev väldigt påfrestande. Det gick inte alls att arbeta när det stod så många andra nära. Så.. jag packade ihop mitt och åkte hem istället. Kommer jag bli färdig med allt tills på söndag? Nej. Men jag har heller inte energi till att bry mig. Visst, jag kommer säkert bli underkänd, men det får jag faktiskt ta. Har ingen ork alls just nu så jag lämnar allt som har med skolan att göra just nu. Hade man kunnat arbeta hemifrån hade det varit enklare, men vi behöver utrustning från skolan så det finns inget alternativ. Ikväll är det meningen att jag ska iväg och träffa rätt mycket folk - hur ska det gå och hur ska jag orka? Känner mig lite lagom sugen, men har inte mycket till val då jag har lovat sen länge att komma.

2 kommentarer:

  1. Usch, jag hatar datasalar! :-S Jag har aldrig kunnat koncentrera mig på skolarbete där, speciellt inte om man sitter med ryggen "oskyddad" så att folk kan gå/stå/sitta bakom en. Får jag inte en plats i ett hörn, med ryggen mot en vägg, är det kört.

    Jag tycker du ska gå på det där du lovat ikväll. :-) Låt inte ett nederlag förstöra hela dagen. Du kanske får jättekul ikväll - och tänk vad glad och stolt du kommer känna dig då! Men om du stannar hemma förstärks känslan av misslyckande och nederlag som jag antar att du känner efter incidenten i datasalen.

    SvaraRadera
  2. Det blev en helt okej kväll ändå. Pratade bara med dem jag kände sen tidigare och ett par timmar gick åt att helt undvika andra. Klarade inte av att lära känna nya människor och det var många jag inte kände där.

    SvaraRadera