onsdag 4 maj 2011

Tack för idag. Det är samma tid nästa vecka, men kommer ni så besannas er värsta mardröm

Onsdagar betyder för min del gruppterapi. Ser jag alltid fram emot. Har börjat prata rätt mycket med en där och jag har tänkt höra om hon vill träffas någon dag snart. Sen får man se om jag lär känna någon annan bättre. Fler vänner är ju alltid välkommet. Dagens uppgift gick ut på att vi först blev indelade i grupper som inte skulle se likadana ut som grupperna förra veckan. Det kändes ju direkt jobbigt då jag kände mig bekväm med den jag pratat med sist. Men självklart förstår man varför de varierar grupperna. Meningen är inte att vi ska hitta en person i den lilla gruppen som vi alltid pratar med utan vi ska öva på att prata med olika personer hela tiden. Då lär man känna de andra bättre också, och kan lättare känna vilka man vill träffa på fritiden. Uppgiften gick ut på att vi skulle berätta för de andra vad vi skulle göra med 50.000:- om man fick spendera dem hur man ville. Så en  rätt lätt och lugn uppgift. Men nästa vecka blir det värre. Då sätter de igång filmkameran någon minut innan själva mötet börjar, så den får med när vi går in och sätter oss, och sen ska den vara på en stund. Efteråt ska vi se på filmen. Någon sa direkt "nästa vecka är jag sjuk". Att se och höra sig själv måste vara något av det värsta man kan bli utsatt för. Vet inte om jag kommer klara av det ändå..

Tidigare idag var jag och tittade på kläder med min lillasyster. Hon bad mig prova ett par väldigt fula shorts, vilket jag ställde upp på. När hon såg mig började hon nästan gråta av skratt, och resten av dagen skrattade hon nästan konstant för att hon tänkte på hur jag såg ut i dem. Då kom jag med en väldigt smart idé. Det vore kul att se hur mycket uppmärksamhet man får om man klär sig.. mindre snyggt. Så jag föreslog att jag skulle köpa shortsen, en hawaii-skjorta, en sombrero, för att sen gå runt på stan iklädd allt det, utan att ta bort några prislappar. När jag väl har gjort det en stund går jag för att lämna tillbaka det på öppet köp. Det vore ju minst sagt en utmaning!

2 kommentarer:

  1. Usch, att se sig själv på film - finns det något värre?! :-S Jag tar tillbaka det jag tidigare sagt, jag vill inte gå i gruppterapi.

    Men vad häftigt om du skulle våga gå runt klädd på det viset..! :-D Det tycker jag absolut du ska prova.

    SvaraRadera
  2. Det är ju bra att vänja sig vid sin egen röst, och att dessutom se att alla symptom man tror syns jätteväl knappt alls syns. Så jag tycker absolut du ska ta chansen om du får möjlighet!

    Hah, det vore ju en upplevelse att gå omkring sådär. Skulle nog inte dröja länge innan det även kom som "Veckans YouTube-klipp".. ;-)

    SvaraRadera