fredag 6 maj 2011

När jag väl vågar spär de på ångesten

Det här känns inte bra. Alls. Tog mig till högskolebiblioteket idag, gick upp på övervåningen där alla studenter sitter med sina datorer, stod och gottade mig i allas fokus ett tag tills jag bestämde mig för vart jag skulle sätta mig. Valde ett hörn där ingen kan sitta bakom mig och se när jag skriver på datorn. Det tog en stund innan ångesten började lägga sig, men sen kändes det okej. Vad händer då? Jo, två arbetare bestämmer sig för att borra och sätta upp en kabel precis bakom mig. Så nu står de bakom mig, och jag har svårt att fokusera. Vill inte vända mig om för att se om de ser när jag skriver, så jag försöker se deras reflektioner i datorskärmen. Så fort jag ser att de vänder sig bort kan jag skriva. Var de tvungna att arbeta precis vid min plats precis nu? Känns så typiskt..

2 kommentarer:

  1. Jag vet att du vet det här, men ibland kan man ändå behöva höra det från någon annan: De här två arbetarna var där för att sätta upp en kabel. De var totalt ointresserade av vad du gjorde vid din dator. OK?
    Hoppas att dagen fortsatte bättre.

    SvaraRadera
  2. Det kändes verkligen som om de tittade snett på mig flera gånger, men du har rätt - de var fokuserade på sitt arbete. Dagen blev rätt bra sen, och jag kunde vandra omkring i biblioteket utan att känna större obehag. Det var skönt! :)

    SvaraRadera