tisdag 10 maj 2011

Lugna ner dig, pöjk!

Hade svårt att somna igår. Och så vaknade jag flera gånger under natten. Just nu skakar jag, känner mig sjuk, känns som om frukosten kommer komma upp igen, kan inte fokusera mig och jag har svår yrsel. Om några timmar har jag redovisningen. Och jag har inte full koll på allt jag ska säga. Får försöka hårdplugga in allt innan, men frågan är om jag kommer komma ihåg det när jag väl står framför allt folk. Ska skriva ut allt jag ska säga och ta med in, men det känns dumt att läsa innantill. Visserligen kommer jag främst använda det som stöd när jag kommer av mig, men ändå. De kommer tycka att jag har förberett mig dåligt - vilket jag ju faktiskt har också.

Nej usch, nu måste jag öva.

1 kommentar:

  1. Jag har gett upp det där med att lära mig saker utantill. För jag vet, att när jag väl står där framme så är jag så skräckslagen att det blir helt blankt i skallen, oavsett hur mycket jag tränat. Så jag läser alltid innantill.

    Jag lovar, ingen kommer att tycka att du är dåligt förberedd. Har du tänkt på att nyhetsankarna brukar sitta och snegla ner i papperen emellanåt? Och att talare i TV har en rullande text vid kameran som de läser innantill från? Det är inget fel med det. Inget alls.

    Lycka till idag! Och oroa dig inte så mycket. (Lättare sagt än gjort, jag vet.)

    SvaraRadera