torsdag 26 maj 2011

Anledningen till min oro

Känner mig orolig just nu - frågan är bara varför. Är det för att en vän och jag ska iväg på en konsert ikväll och vi kommer vara tvungna att tränga oss in bland rätt mycket folk? Eller för att jag imorgon ska iväg och festa (dock i lagom dos) tillsammans med en tjej (det är bara vi två)? Kan det bero på att jag ska spela offentligt på lördag där det beräknas komma rätt mycket folk? Beror oron på att jag på söndag ska träffa min f.d. bästa vän och hon kommer vilja prata om det mail jag skickade till henne för ett par veckor sedan? Finns det en chans att mina oroskänslor dyker upp för att jag ligger efter så mycket med skolarbetet och att jag på tisdag måste vara klar med alla kompletteringsuppgifter jag har + examensarbetet? Ska jag hinna med det får jag nog sitta några nätter, för på dagtid hinner jag inte med det jag måste komplettera. Beror känslorna på att jag vill åka iväg och hälsa på mormor, men vet att jag inte hinner förrän tidigast onsdag eftermiddag - och att det då kanske är för sent?

Svårt att avgöra egentligen. Kanske en blandning?

4 kommentarer:

  1. Det låter som om du har en hel del att oroa dig för just nu. Bra att du skriver ner det, då brukar det kännas mer hanterbart, åtminstone tycker jag det.

    SvaraRadera
  2. Stämmer bra - det känns faktiskt lite lättare efter att man har satt ord på det man är orolig för.

    SvaraRadera
  3. The Worrying Kinds syster28 maj 2011 kl. 19:30

    Det låter verkligen tufft allt det där, svårt när det är så mycket på kort tid :(

    En del av det har du hunnit vara med om, ser jag. Hoppas att det gick bra och att det som återstår kommer gå bra.

    Tycker det är bra att du är musiker, kreativitet är härligt och man mår gott av att ägna sig åt det :)

    SvaraRadera
  4. Visst är det så - musiken är det jag älskar mest! :)

    SvaraRadera