söndag 17 juli 2011

Kan hon förvänta sig att jag ska stötta henne nu?

Okej. För att sammanfatta tidigare inlägg. Flicka har varit otrogen med pojke och tvillingbror mot make. Make vet sedan tidigare om att flicka och pojke haft sex. Men han vet ingenting om att hon har kysst tvillingbror. Flicka var min närmsta vän under hösten och vintern. Make är min närmsta killkompis. Idag litar jag inte på flicka då hon har svikit mig och ljugit ett par gånger.

Jag träffade tvillingbror för ett tag sedan. Han berättade då att flicka har berättat flera saker för honom som jag har berättat för henne i förtroende, och specifikt sagt "du får verkligen inte berätta någonting för tvillingbror!", och hon har lovat att de två aldrig pratar om mig.

Här kommer en sms-konversation mellan mig och flicka. Jag skriver hennes i kursiv stil och mina svar inom "citationstecken".

Hej min vän! Har haft lite svårt för att prata med dig om en sak som tyngt mig. Och nästan dödat mig till slut. Iallafall själsligt. Ibland vill inte jag heller leva längre. Och idag kom droppen! Vill bara berätta att precis nyss för några minuter sedan tog allt slut med tvillingbror. Han har kränkt mig längs med fotknölarna. Har kallat mig stalker och desperat bara för att jag hört av mig ibland och brytt mig om honom. På riktigt brytt mig. X har pratat med honom nu. Allt är över. Jag vill aldrig mer ha kontakt med honom. Ikväll ska jag ta bort honom från Facebook och överallt. Han har gett mig dubbla budskap i ett år. Nu orkar jag aldrig mer vara ledsen för hans eller pojkes skull. Men just idag har brutit ihop. Kan inte äta. Är helt apatisk. Det jag vill be dig om är att fortsätta vara min vän. Fortsätta stå ut med mina brister. Jag behöver dig så mycket. Vet inte ens hur jag ska överleva dagen! Bara så du vet: tvillingbror är inte nåt bättre än pojke när han fått vad han vill ha (han har också velat ha sex med mig när det passat honom, men bromsat). Han har hjärntvättat mig fullständigt, han har utnyttjat mig och är det värsta svinet jag någonsing mött. Och de två ihop förstörde mitt äktenskap, fast ingen av dem har nånsin gjort nåt fel... Ska aldrig ALDRIG mer nånsin har något med dem att göra! Vill ALDRIG mer se honom. Snälla, kan du finnas kvar för mig trots allt som hänt! Många ledsna kramar. 


"Hej! Oj du.. snacka om tungt - det är alldeles för mycket runt dig just nu =/ Försök fokusera på saker i livet som faktiskt är bra istället för att lägga energi på saker och personer som får dig att må dåligt. 'När du inte får frid fast du borde ha tid, att vila och vårda ett sår..' Ta hand om dig du så ses vi imorgon! Kram på dig"

Tack älskade vän. Du är min ängel. Vet inte vad jag ska ta mig till. Går under nästan. Men jag måste vidare nu...  tvillingbror ska inte få förstöra mer.

Nu är han borta ur mitt liv och på Facebook.gå gärna in och stötta mig där. Det här är det svåraste jag gjort så långt jag kan minnas.


"Det var verkligen starkt gjort i så fall måste jag säga - hoppas du mår bättre snart!"

Tack. Det är jobbigt! Han är helt borta överallt nu. Ovant. Skitjobbigt eftersom han förmodligen är skitarg på mig nu och jag är så van att reda ut hela tiden, alltid ta tillbaka honom. Varje gång!


"Det måste ha hänrt något stort eftersom du faktiskt har tagit bort honom från fb. Nu är det viktigt att du fokuserar på roliga upplyftande saker. Ta han om dig!


Hoppas du också kan bryta med pojke och tvillingbror nu. De har gjort oss alla så illa så länge!


Jag har inte kunnat fokusera. Är hemskt ledsen men den här dagen har varit gräslig. Tvillingbror har kränkt mig fruktansvärt och använt så nedvärderande ordalag om mig som ingen människa någonsin ska behöva höra. Vi ska aldrig mer ses. Han har varit precis lika elak som pojke förra året. Utnyttjat mig och sedan slängt mig. Sagt att han vill vara med mig och sedan kastat bort mig som sopor. Sagt ja sen nej sen ja sen nej. Otroligt många gånger. Jag ber dig. Snälla ta inte tillbaka honom du heller som vän om du inte väldigt gärna vill och känner dig stark att vara vän med honom. Han säger inte fina saker om dig heller, men kommer nog försöka återuppta er vänskapskontakt nu när han och jag brutit. Kommer säkert vilja träffa dig och "ta poäng". Men du gör som du vill. Tycker så mycket om dig. Kan berätta mer när vi ses! Kramar


X kom hit ikväll igen. Hon har en gåva som hon inte tycker om, men hon känner när folk är onda. Hon kände det första gången hon hälsade på tvillingbror. Utan att veta nåt. Sen har hon försökt hjälpa mig bort från honom i tre månader. Hon har kunnat känna hur mkt han kommer såra mig, att han är elak mot mig. Till slut lyckades hon locka fram den sidan hos honom fast hon så gärna ville att det inte skulle vara så eftersom hon vet hur mycket jag har känt för honom. Ska berätta allt som sagt. Men X är som en ängel. Det fanns en mening att jag lärde känna henne precis då tvillingbror "misshandlat" mig och hade hånglat första gången i april. Glöm aldrig mina exempel älskade vän. Jag vill inte att han gör dig mer illa nu också. Han är inte ärlig och god som jag så innerligt önsat. Jag trodde att jag skulle kunna älska tvillingbror.. till slut fanns det ingen flicka kvar, bara en skugga av mig. Sakta sakta ska jag ta mig upp till ytan nu och se om jag kan kippa efter luft och andas! Vi hörs imorgon igen. Tack för att du aldrig övergivit mig! 


---------------

Under den tid hon och tvillingbror var vänner sa hon alltid att tvillingbror talade gott om mig, tyckte om mig, brydde sig om mig, ville träffas osv. Nu säger hon att han har snackat skit om mig och förmodligen kommer försöka "sno" mig från henne. När ljög hon? Dessutom tycker jag att hon skjuter mig ifrån sig själv rätt bra. Hon verkar vilja sno mig från honom. Jag har känt henne i ett år, jag har känt honom i 17 år.

Dagen efter alla sms frågade jag henne hur mycket hon faktiskt har berättat för make - sin (nu f.d.) man. Hon har berättat att tvillingbror "misshandlat" henne så hon fått blåmärken, att han betett sig som ett svin osv. Men inte att de kysst varandra, hånglat, varit nära att haft sex, att hon älskar tvillingbror. Varför? Jo, nu när det sket sig med tvillingbror vill hon säkert bygga upp sin relation till sin f.d. man igen för att kanske få det att funka mellan dem igen. Nu är det ju så att han är min närmsta killkompis. Och där säger mitt samvete stopp. Han måste veta sanningen. Han litar ju på hennes version men hon är inte ärlig mot honom utan förfinar allt för att sätta sig själv i ljus dager. Men hon är ingen ängel. Så jag måste, tyvärr, berätta för honom vad som har hänt mellan tvillingbror och flicka. Alternativt tvinga flicka att själv berätta det. Får se hur jag gör. Det kan dröja upp till en månad innan det är gjort. Det jobbiga är de spelningar flicka och jag har framför oss. Kommer kanske få ställa in en hel del om det blir känslig stämning mellan oss två efter att jag har berättat hur hon betett sig.

Vad är rätt och vad är fel? Kan hon förvänta sig att jag ska stötta henne nu?

3 kommentarer:

  1. Oj vilken rörig och svår situation.. Din vän har rätt att få veta sanningen, men frågan är om det är din sak egentligen? Det bästa vore ju om hon sa det, men gör hon inte det.. ja då blir det kanske din sak. Svårt! Önskar dig lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Hallå, lever du??? Här har ju varit knäpptyst i nästan en månad... :-/ Kram

    SvaraRadera
  3. Har varit hemskt dålig på att uppdatera. Kan skriva ett inlägg snart för att berätta lite hur läget ligger till - har hänt lite sent sist kan man säga. ;-)

    SvaraRadera